blog blog .

blog

ایمپلنت در شمال تهران

سپس برای درمان، برنامه ریزی و نوبت دهی انجام می شود. مراحل کاشت ایمپلنت به صورت زیر می باشد:

مراحل کاشت ایمپلنت
مراحل کاشت ایمپلنت
1- بی حسی و بی هوشی
پیش از شروع کار، فرد تحت بی حسی موضعی یا بی هوشی قرار می گیرد. گاهی همراه با بی حسی، نیاز به آرام بخش نیز وجود دارد.

2- خارج کردن دندان قبلی
اگر هنوز دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، ابتدا دندان با دقت و ملایمت کشیده می شود تا آسیبی به استخوان و بافت های نرم نرسد.
معمولا در این مرحله پیوند استخوان فک انجام می شود و مواد پیوندی استخوان در داخل استخوان حفره خالی دندان قرار می گیرند. در این صورت دندانپزشک دو تا شش ماه صبر می کند تا استخوان التیام کامل پیدا کند و آماده جراحی شود.
ایمپلنت در فک بالا در عقب دهان جایگذاری می شود. اما گاهی به دلیل کم بودن ارتفاع استخوان فک در این ناحیه و احتمال سوراخ شدن سینوس، عمل لیفت سینوس صورت می گیرد که در آن کف حفره سینوس بالا کشیده شده و زیر آن مواد پیوندی اضافه می شود.

3- سوراخ کردن استخوان
در صورتی که نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشدن دندان، سوراخ کردن استخوان می باشد. با دریل دندانپزشکی استخوان به اندازه مورد نظر سوراخ شده و ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد. سپس سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته می شود.

4- جایگذاری ایمپلنت و بخیه کردن لثه
مرحله بعدی بخیه کردن لثه می باشد. ممکن است دندانپزشک لثه را اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند، یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت بیشتر محافظت شود.
در حالت دوم، برای نصب روکش دندان باید یک جراحی ساده صورت گیرد تا لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز گردد.

5- زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت
پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان، مدت زمانی که باید منتظر بمانید از 2 تا 6 ماه متفاوت است. در این مدت نباید هیچ فشاری بر ایمپلنت وارد گردد. باید بگذارید استخوان رشد کرده و به تدریج به ایمپلنت پیوند بخورد تا ثبات ثانویه در ایمپلنت برقرار شود.

6- قرار دادن اباتمنت
پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت به یکدیگر، مرحله بعدی یعنی قرار دادن اباتمنت انجام می شود. متخصص، پیچ درپوش ایمپلنت را باز می کند و قطعه ای به نام اباتمنت بر روی ایمپلنت پیچ می نماید. اباتمنت مانند دندان تراشیده ای که قرار است روی آن روکش نصب شود، عمل می کند و پایه ای برای اتصال روکش می باشد.

7- قالب گیری برای ساخت روکش
در این مرحله از ایمپلنتی که بر روی آن اباتمنت نصب شده، قالب گیری می شود تا بر اساس آن روکش دندان ساخته شود.

8- وصل کردن روکش به پایه
پس از آماده شدن روکش برای وصل شدن آن به ایمپلنت مراجعه می کنید. اتصال روکش به ایمپلنت ممکن است با پیچ یا چسب مخصوص باشد.

انواع روش ایمپلنت
ایمپلنت ها در طول، سایز و انواع مختلف انجام می شوند. متخصص بر اساس موقعیت دندان های فرد تشخیص می دهد که کدام نوع ایمپلنت برای آن مناسب تر می باشد. انجام ایمپلنت ممکن است مقداری سختی و درد به همراه داشته باشد. اما بعد از ظاهر دندان مانند دندان های دیگر، طبیعی خواهد بود. ایمپلنت دندان به دو روش یک مرحله ای و دو مرحله انجام می شود.

انواع روش ایمپلنت
انواع روش ایمپلنت
• ایمپلنت یک مرحله ای
معمولا در انجام ایمپلنت به روش یک مرحله ‌ای بعد از اینکه محل پیچ در استخوان فک قرار گرفت، مقداری از استخوان بیرون بافت لثه باقی می ‌ماند. بعد از بهبودی دیگر نیازی به جراحی برای گذاشتن تاج دندان بر روی آن نیست. یعنی ایمپلنت و اباتمنت هر دو در یک مرحله نصب می ‌شوند.
البته این روش تحت تاثیر نیرو‌های داخلی آسیب‌ پذیری زیادی دارد. به همین دلیل باید با احتیاط و به طور صحیح انجام شود تا هیچ مشکلی در فرآیند درمان و روند بهبودی آن ایجاد نشود.

• ایمپلنت دو مرحله‌ ای
ایمپلنت دو مرحله ‌ای از رایج ‌ترین انواع روش ایمپلنت می باشد. در این روش معمولا ایمپلنت در داخل استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می ‌گیرد. پس از آن بافت را از طریق بخیه مسدود می‌ کنند تا از هرگونه فشار در حین بهبود و ترمیم نواحی اطراف استخوان فک جلوگیری کند. بعد از تمام شدن زمان بهبودی جراحی اول، شروع به جراحی دوم می‌ کنند تا تاج دندان و ایمپلنت اتصال پیدا کنند.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟
متخصص ایمپلنت دندان و پروتز، دندانپزشکی می باشد که علاوه بر سپری نمودن دوره 6 ساله دندانپزشکی عمومی، دوره 3-4 ساله تخصصی را گذرانده است. در این دوره دانشگاهی، برای افراد بسیاری ایمپلنت در شمال تهران و پروتز را انجام داده و در آن رشته به تجربه و تبحر کافی دست یافته است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۱:۰۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)